nicole1992.reismee.nl

Weer thuis =)

Hooi Hooi nuvanuit Nederland=)

Heel gek dat ik een paar dagen geleden nogzat tewachten in een hotel in Tanzania (om naar het vliegveld gebracht te worden) en dat ik nu gewoon alweer thuis in de bank zit. Genoten van deze maand, maar ook zeker weer erg fijn om lekker thuis te zijn! =)

De laatste dagen nog van alles beleefd en meegemaakt. Zo hebben we nog een traditionele bruiloft mogenmeemaken in het dorpje waar we hebben gewerkt. Een feest dat in totaal ongeveer 24 uur heeft geduurd.In plaats van 24 uur hadden wijalleen maar even de sfeer geproefd ;). Geluisterd naar de muziek, gekeken naar dedansende dames in de prachtigejurken en gekletst met de mannen die aan de kant stonden te kijken. Bijzonder om te zien ;). Enwat kunnen al die vrouwen toch dansen met die heupen!
Zondag gepland om met z'n allen te gaan vissen. We zouden met een motorbootje naar een eiland gaan, waar de jongens dangingen vissen en ik foto's zou gaan maken. Helaas liep het niet helemaal zoals gepland (alwas ik dat daar ondertussen al wel wat gewend). Het begon namelijkal met de boot die er niet meer was. De motorboot was namelijk al meegenomen door één van de vissers, waardoor wij nu met een traditioneel vissers zeilbootje moesten gaan. Op zich wel heel erg leuk, maar toch ook wel spannend. Het was namelijk eensmal (krakend)bootje zonder zwemvesten. Ik was dus wel erg blij toen we het eilandje hadden bereikt ;). Alleen aangekomen bij het eilandje (na een goed half uur) kwam de Tanzaniaanse jongen, die alles had geregeld, er achter dat hij de vis spullen was vergeten. Wel had hij gedacht aan een grote trommel, maar helaas niet aan de hengels. Met z'n alle dus maar genoten van het strandje, ik wat foto's gemaakt en twee van de jongens gezwommen en met een speer en duiksetje toch nog wat geprobeerd te vissen. Tjah, gelukkig toch wel een leuke ochtend gehad ;). In de middag waren we allemaal helemaal op. Ik deze middag op mijn gemak mijn spullen gepakt en laatste spullen opgeruimd. Deze laatste avond afscheid genomen van de groep en samen nog gezellig een filmpje gekeken.

Maandag ochtend om kwart voor 6 verliet ik het kamp. Joep was nog speciaal uit zijn bed gekomen om afscheid te nemen, wat erg lief was. =) Samen met Anderson de tocht van Tanga naar Moshi begonnen in een lokale bus. Een lange en warmereis, waarin we dicht tegen elkaar geplakt zaten, waarin ik als enige wit was en waar ik ook blij was toen ik het hotel had bereikt. Bij het hotel afscheid genomen van Anderson en was nu weer precies als de eerste dag van mijn reis alleenin mijn hotelkamer. Als iemand mij op dat moment had gevraagd: Nicole je mag nunaar huis, maar dan heb je geen safari, dan had ik daarvolmondig ja op gezegd en was meteen naar huis gegaan. Na zo een maand gezellig met een groep, voelde ik mij nuheel alleen en thuis was nu heel dicht bij. Gelukkig dag toch goed doorgekomen en op tijd mijn bed ingegaan. De volgende ochtend namelijk er vroeg uit voor mijn safari!

Om 05.00 uur stond mijn wekker en kwam er toen achter dat helaas de stroom weer wasuitgevallen (wat regelmatig in Tanzania gebeurd). In het donker dus al mijn spullen bij elkaar moeten zoeken en met mijn ingepakte koffer en backpack bij de receptie gaan wachten. De gids kwam wat te laat, maar dit had ik eigenlijk al verwacht. Ik baalde even, want dacht dit gaat van mijn tijd af die ik kan doorbrengen in het safaripark! Helaas was dit nietalleenhet enige waardoor ik tijd verloor. Na een uur rijden in de jeep werden we namelijk van de weg afgehaald door een agent. Een gewone controle van de auto en de papieren. Wel bleef mijn gids opvallend lang weg, maar dacht dat hij gewoon gezellig nog wat stond te kletsen. Na een klein kwartiertje kwam mijn gids weer terug en we gingen weer verder. Alleen hoorde ik de autodeur achter mij ook dicht gaan?! Een agent gekleed in zijn witte uniform en met zijn wapenstok was ook in de auto komen zitten. Geschrokken keek ik mijn gids aan, maar die zei niets. Na het gevraagd te hebben vertelde mijn gids dat zijn papieren niet helemaal compleet waren, waardoor we nu mee moesten naar het politiebureau. Pfff.. de hartkloppingen begonnen bij mij op te komen. Aangekomen bij het politiebureau moest ik alleen in de openstaande jeep wachten. Hoeveel agenten er ook stonden, voelde ik mij toch ontzettend onveilig. Uiteindelijk na een uur (met wat geregel en geld voorgeschoten) konden we gelukkig verder. Helaas nog wel even langs de safari organisatie en langs de supermarkt, maar om 12 uur eindelijk (met drie uur vertraging)het safaripark de Tarangire bereikt! Gelukkig alles wel watkunnen vergeten en genoten van de meest prachtige natuur en de mooie en bijzondere dieren =). Helaas op de terugweg nog wat pech met de auto, een lekke band, maar om 20.00 uur dan toch mijn hotel bereikt, nu in Arusha.

Mijn laatste dag (woensdag) doorgebracht in dit hotel. Ik zag het niet zo zitten om alleen op stap te gaan en de stad te verkennen, dus in de lounge van het hotel wat gelezen en geïnternet. Om 4 uur opgehaald om naar het vliegveld te gaan. Mijn terugreis ook nog wel wat spannend, omdat ik er achter kwam dat één van mijn vluchten een half uur vertraging had. Aangezien ik maar een overstap had van 1,5 uur en ik mijn koffer weer moest ophalen en opnieuw moest inchecken, zag ik dit niet echt zitten. Gelukkig (gek genoeg) kreeg mijn vlucht meer vertraging en mocht ik een andere vlucht nemen die rechtstreeks (met één stop in Dar es Salaam) naar Amsterdam ging. Geen overstappen dus meer, maar gewoon lekker in het zelfde vliegtuig! Na een reis van ongeveer 12/13 uur weer terug aangekomen in Amsterdam. Paspoort controle, koffers opgehaald, langs de douane en dan met tranen van blijdschap en vermoeidheid mijn ouders en Michiel weer in de armen genomen! Weer lekker thuis!!

Wat een avontuur! Het zit er nu dus echt op. Deze dagen nog wellekker nagenieten, mijn verhalen nog veel vertellen, mijn foto's laten zien en mijn laatste dingen opruimen. Nu op naar een nieuw avontuur ;).

Lieve (wat koudere en laatste) groetjes vanuit Nederland

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!