nicole1992.reismee.nl

Op naar de safari! =)

Hooi Hooi =)

De laatste werkweek zit er nu echt op. Een week waarin ik nog veel verschillende dingen heb kunnen doen. Zo heb ik de eerste dagen van deze week nog een stoel voor in de school gemaakt (zo goed als bijna af). Een behoorlijk klusje waar veel tijd in zat. Het werd ook echt een soort ikea bouwpakket, maar waar ik wel stiekem trots op ben =).
Ook zijn we een ochtend in deze week gaan seewead farmen. Voor mij was dit nog een verassing wat dit precies zou zijn. Na een redelijk lange wandeling door zeewater, drek, kwallen, zeesterren en giftige zeeegels (wat een feest) aangekomen bij het zeewier. Hier hebben we de mama's geholpen met het uitbreiden van het zeewier. Door middel van kleine stukken zeewier vast te makken aan een touw, maakte we het veld met zeewier groter. Op deze manier kunnen de mensen daar later op een duurzame manier het zeewier gaan plukken en verkopen. Leuk om dit ook gedaan te hebben en om deze mama hiermee te kunnen helpen. Een kleine uitleg over waarom ik mama's zeg: iedereen die hier dezelfde leeftijd heeft als je moeder, noem je mama. Dit geldt ook zo voor vader, broer, oma, etc.
De laatste dag van deze week (gisteren) afgesloten met echt wat typische culturele activiteiten. Samen met Matt (jongen uit Engeland die hier ook voor een maand is) de mama's geholpen met het sprokkelen van hout (om mee te kunnen koken). In de middag hebben we geleerd om twee traditionele gerechten te maken, namelijk Vachete en Japatti. Erg leuk om te zien. Wel was het erg warm daar in dat huisje. Aangezien wij alleen een (kamp)vuurtje maken wanneer het koud is, doen zij dit gewoon in hun huisje vol op het warmst van de dag. Maar het was het waard ;). Voor wie wil, kan ik het wanneer ik thuis ben proberen na te maken.

De laatste dagen gaan nu in. Nog een weekend in het kamp (afscheid nemen van de groep. Op maandag de lange tocht van Tanga weer terug naar Moshi. Dit nu wel in een gewone lokale bus. Dat wordt denk dus ook een hele ervaring ;). Dinsdag heb ik dan mijn safari in de Tarangire, waar ik ook echt wel naar uit kijk. En dan woensdag mijn laatste dag doorbrengen in een hotel en wachtend tot ik in de avond wordt weg gebracht naar het vliegveld. Donderdag zal ik om 07.30 aankomen in Amsterdam. En dan zit dit avontuur er alweer op! Het waren echt mooie weken, ontzettend genoten, soms wat afgezien, maar veel geleerd en blij dat ik mijn heimwee heb overwonnen. Het was het echt helemaal waard!
Vanaf 7 februari ben ik dan ook in te huren voor al uw schilderwerk, het metselen van beschermlagen onderaan uw muur en voor het maken van meubels. Vanwege verwachte drukte wel graag optijd uw afspraak met mij maken, bij voorbaad dank ;).

Mijn laatste verhaal over mijn laatste dagen (want waarschijnlijk gaan we nog naar een traditonele bruiloft en gaan we nog vissen) zal ik thuis schrijven. Hopelijk vonden jullie het leuk om mij zo te kunnen volgen. Tot in Nederland!! =)

Lieve warme groetjes! Nicole =)



Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!